Om in overeenstemming te zijn met de wijzigingen aan de wetgeving en de wijziging van de schooluren van de gemeentelijke basisscholen, moet het arbeidsreglement worden aangepast.
Het arbeidsreglement moet worden geactualiseerd op voorstel van de directeurs.
Er werden enkele aanpassingen voorgesteld (de wijzigingen of toevoegingen zijn in kleur gemarkeerd in het arbeidsreglement).
Er werden twee nieuwe bijlagen voorzien (bijlage 10: bruikleenovereenkomst laptop en bijlage 11: charter deconnectie/netiquette).
Deze aanpassingen moeten net als het volledige arbeidsreglement worden doorverwezen naar het ABOC ter bespreking en aanpassing.
Nadien worden de aanpassingen terug aan het college voorgelegd voor die op de gemeenteraad worden goedgekeurd
Algemene verordening gegevensbescherming
Wet van 8 april 1965 tot instelling van de arbeidsreglementen
Decreet van 27 maart 1991 betreffende de rechtspositie van sommige personeelsleden van het gesubsidieerd onderwijs en de gesubsidieerde centra voor leerlingenbegeleiding
Gemeenteraadsbeslissing van 4 mei 2020 Onderwijs- Aanpassing van het arbeidsreglement - Goedkeuring
De gemeenteraad keurt de aanpassingen aan het arbeidsreglement voor het personeel van het gemeentelijk onderwijs goed en verwijst dit door naar het ABOC voor verder advies.