De leidinggevende van de dienst beleidsondersteuning en de leidinggevende van de dienst communicatie en participatie zijn recent uit dienst gegaan. Tegelijk stellen we vast dat we geen deskundige patrimonium B1-B3 kunnen werven. Aangezien de coördinatie van het integraal veiligheidsbeleid binnen Bodukap zal opgenomen worden, kunnen het organogram en de personeelsformatie geoptimaliseerd worden.
Het gemeentelijk integraal veiligheidsbeleid maakte deel uit van de dienst beleidsondersteuning, maar dit zal in de nabije toekomst intergemeentelijk binnen Bodukap door een coördinator integrale veiligheid worden opgenomen. Hierdoor komt er ruimte vrij binnen de dienst. Door het secretariaat weg te halen bij de dienst beleidsondersteuning, komt er nog wat ruimte vrij. Hierdoor kan het diensthoofd tegelijk als expert patrimonium fungeren en kan de tweede deskundige beleidsondersteuning voor patrimonium geschrapt worden. De benaming van de dienst wordt aangepast naar dienst patrimonium en contractbeheer.
Het secretariaat wordt toegevoegd aan de dienst communicatie en participatie. De dienst zal opnieuw dienst organisatie heten.
De structuur ziet er, na de wijzigingen, zo uit:
Dienst patrimonium en contractbeheer (5 personen)
1 VTE diensthoofd (A1a-A3a)
1 VTE deskundige patrimonium (B1-B3)
2,4 VTE administratief medewerker (C1-C3)
Dienst organisatie (10 personen - de administratief assistent/bode is gedetacheerd naar het zorgbedrijf)
1 VTE diensthoofd (A1a-A3a)
1 VTE systeemverantwoordelijke (B4-B5)
2 VTE systeembeheerder (B1-B3)
2 VTE communicatiedeskundige (B1-B3)
1 VTE GIS coördinator (B1-B3)
1 VTE administratief medewerker digitalisering (C1-C3)
1,5 VTE administratief medewerker (C1-C3)
0,5 VTE administratief assistent/bode (D1-D3) uitdovend
Het managementteam gaf op 19 november 2024 positief advies voor bovenstaande aanpassingen. Het college keurde dit op 6 januari principieel goed. Dit werd voorgelegd op het vakbondsoverleg. De onderhandelingen vonden plaats via mail op vrijdag 10 januari 2024. De vakbonden ondertekenden een protocol van akkoord (zie bijlage).
De gemeenteraad keurt bovenstaande wijzigingen in de personeelsformatie en het organogram goed.